PSVR – Sony znalazło sposób na chorobę lokomocyjną?
Najnowsze patenty ujawnione przez Sony wskazują na to, że japońska firma w końcu znalazła sposób na największe bolączki systemów VR. Czy przyszłe technologie pozwolą na zniwelowanie choroby lokomocyjnej i pełne śledzenie ruchów?
Dziennikarze z serwisu TheGamePost dotarli do niedawno opatentowanych przez Sony technologii. Wszystko wskazuje na to, że japoński gigant znalazł sposób na chorobę lokomocyjną wywoływaną przez użytkowanie hełmów PSVR. Dodatkowo znaleziono również patenty na urządzenie pozwalające śledzić wszystkie ruchy użytkownika.
Mimo iż premiera PS5 zbliża się wielkimi krokami, Sony nadal testuje nowe technologie, które to mogłyby znaleźć swoje zastosowanie w codziennym, growym użytku. Niedawno pokazano nam najnowszą odsłonę kontrolera do konsoli, DS5. Według samego Sony, ma on przywrócić prawdziwą immersję w ręce graczy.
Co wnosi nowa technologia VR?
Sony znalazło sposób na chorobę lokomocyjną, w zaprezentowanym przez nich patencie przeczytać możemy:
Dostarczane są: system redukcji choroby lokomocyjnej związanej z użytkowaniem VR, wyświetlacz montowany na głowicy, metoda redukcji choroby lokomocyjnej związanej z użytkowaniem VR oraz program, za pomocą którego można jeszcze bardziej zredukować chorobę lokomocyjną związaną z użytkowaniem VR. Urządzenie HMD (12) jest wyposażone w wyświetlacz (38), który jest umieszczony przed oczami użytkownika, gdy użytkownik nosi urządzenie HMD (12). Jednostka wstrząsająca (42) może wstrząsnąć głową użytkownika noszącego HMD (12). Urządzenie multimedialne (14) powoduje, że urządzenie wyświetlające (38) wyświetla ruchomy obraz przedstawiający perspektywę widzianą z punktu widzenia użytkownika. Urządzenie multimedialne (14) steruje drżeniem urządzenia wstrząsającego (42) zgodnie z warunkami przyspieszenia punktu widzenia ruchomego obrazu, wyświetlanego przez urządzenie wyświetlające (38).
Nowa generacja systemów VR?
Sony zaprezentowało również inny patent, związany z pełnym śledzeniem ruchów użytkownika; przeczytać w nim możemy:
Zaprezentowane są: urządzenie do kalibracji trackerów, metoda kalibracji trackerów oraz program, który umożliwia precyzyjną kalibrację wielu typów trackerów bez uprzedniego pomiaru ich położenia względnego. Jednostka akwizycji danych z urządzeń śledzących (50) uzyskuje mnogość pozycji danych z pierwszego urządzenia śledzącego, wskazujących położenie pierwszego urządzenia śledzącego, wyrażone za pomocą pierwszego układu współrzędnych. Jednostka akwizycji danych dotyczących urządzeń śledzących (50) uzyskuje liczbę mnogą danych dotyczących drugiego urządzenia śledzącego, określającą położenie i orientację drugiego urządzenia śledzącego, wyrażoną za pomocą drugiego układu współrzędnych. Na podstawie liczby mnogiej pozycji danych pierwszego urządzenia śledzącego i liczby mnogiej pozycji danych drugiego urządzenia śledzącego jednostka szacunku parametrów (58) szacuje wartości parametrów w celu przekształcenia pozycji wyrażonych za pomocą drugiego układu współrzędnych na wyrażenia w pierwszym układzie współrzędnych, a także szacuje względne położenie drugiego urządzenia śledzącego w stosunku do położenia pierwszego urządzenia śledzącego.
Konieczne jest przeprowadzenie kalibracji z wyprzedzeniem, tak aby pozycje wielu typów trackerów mogły być wyrażone w jednym układzie współrzędnych. Ponadto kalibracja musi być przeprowadzona w stanie, w którym ustalone są względne pozycje i pozycje wielu typów urządzeń śledzących.
The future is now, old man
Co to oznacza dla typowego gracza? Urządzenie Sony za sprawą wcześniejszej kalibracji będzie w stanie przeanalizować zmianę pozycji urządzenia śledzącego, dzięki czemu pozbędziemy się wszechobecnych kabli, które ograniczały zakres naszych ruchów.
Z każdym kolejnym patentem Sony przybliża nas do świata, który jeszcze niedawno widzieliśmy jedynie w filmach science fiction. Możliwe, że już niedługo wejście w świat VR będzie czymś więcej niż tylko rozrywką dla mas.
Jeżeli natomiast chcecie poczytać o VR-ze nieco więcej, wystarczy, że klikniecie tutaj.
Konsolowiec z dziada pradziada. Grę uznaje za skończoną, dopiero gdy wbije platynę. Pisał już o wszystkim oprócz modzie. Git Gud and Praise the Sun!