Fortnite górą, a Epic Games Store zarabia coraz mniej. Statystyki za rok 2023
Dokładnie rok temu pisałem o statystykach Epic Games Store z 2022 roku. Tytuł wpisu brzmiał „Epic Games Store radzi sobie coraz gorzej”. Mija kolejne 12 miesięcy i EGS ma się… jeszcze gorzej. No, pomijając Fortnite, który tylko zyskał na popularności.
Cały wpis Epica podsumowujący rok 2023 znajdziecie na ich oficjalnej witrynie (o tutaj), a teraz skupimy się na tych najważniejszych statystykach:
- Kont założonych w sklepie wciąż przybywa. Jest nas 270 milionów, czyli o 40 mln więcej niż w 2022 roku, jeżeli liczymy tylko graczy pecetowych. O wiele więcej jest również aktywnych klientów – 7 mln więcej niż rok temu.
- Rośnie liczba gier w sklepie: możemy zakupić obecnie ponad 2900 tytułów.
- Ciekawie się robi przy kwestii zarobków. Na pierwszy rzut oka Epic Games Store zarobił znacznie więcej niż w poprzednim roku. Wydaliśmy aż 950 mln $ na wszystkie usługi EGS, licząc też Fortnite. Tak – hit sprzed 7 lat nadal jest królem rynku, a wydane ostatnio Lego Fortnite tylko ociepla jego wizerunek. Gorzej robi się, gdy zerkniemy na zarobki z samych gier third-party, bo na nich sklep ma przecież zarabiać. Nie wliczając więc Fortnite’a, Epic zarobił z tych gier 310 mln $, czyli 13% mniej niż w 2022 roku. Muszę tu wspomnieć o tym, że według analityków EGS miał być na plusie 658 mln $ już dwa lata temu, a w 2024 niemożliwe wręcz 838 mln. Dopóki jednak Fortnite przynosi takie dochody, o EGS możemy być spokojni.
- Rozdano 86 darmowych gier wartych razem ponad 2000 dolarów, odebrano je ponad 580 mln razy. Dla porównania – w 2022 roku obdarowano nas 99 grami, które razem odebrano w liczbie 700 mln sztuk. W skrócie: spadła każda z tych trzech statystyk.
- W 2023 roku dodano parę funkcji do sklepu, m.in. cashback (program Nagrody Epic), narzędzia do samopublikowania produkcji, a Epic od tego roku daje developerom 100% przychodów podczas pierwszych sześciu miesięcy ekskluzywności na Epic Games Store.
A co Epic ma w zanadrzu na 2024 rok? Dalszy rozwój aplikacji Epic Games Launcher, wprowadzenie obsługi subskrypcji, a także dynamiczne pakiety, czyli dostosowanie celu do posiadanych już gier z serii. Najważniejsza z nowości jest wymieniana na końcu wpisu – Epic Games Store trafi na iOS, jako że rok 2023 to ostateczne zakończenie batalii między Apple a Epic Games. Niekorzystnej dla żadnej ze stron, ale przynajmniej Fortnite będzie mógł wrócić na sprzęty Jabłka i zarobić kolejne miliony. Na koniec nadmienie niepokojący fakt – nie wspomniano, czy rozdawnictwo gier będzie kontynuowane.
Epic Games Store radzi sobie coraz gorzej. Statystyki za rok 2022
Humanista, pasjonat historii i języków obcych (przede wszystkim angielskiego) oraz j. polskiego. „Pececiarz” od urodzenia, choć posiada obydwie kieszonsolki Sony. Spokojny człowiek, który lubi pisać to, co czytacie :P.