Patch 1.04 do Horizon: Zero Dawn
Jak każda gra, Horizon: Zero Dawn również musiał mieć swojego patcha, żeby stać się bardziej wydajnym. Wiadomo, że na samym początku natykamy się na dziesiątki nieprzyjemnych bugów, które gdzieś po drodze uciekły z oczu producentom. Aktualizacja o numerze 1.04 naprawia szereg rzeczy i przynajmniej z pozoru czyni grę jakościowo lepszą, a na pewno lepiej grywalną. Głównym problemem dotychczas w samym Horizon: Zero Dawn była przede wszystkim szybka podróż, która momentami bywała naprawdę uporczywym źródłem bugów. Póki co, przyjrzyjmy się changelogowi – w istocie zmienia się całkiem sporo:
Wątek główny Horizon: Zero Dawn
Poprawiono wiele z zadań w samej grze, przede wszystkim cały szereg bugów w „Poszukującej u bram”, gdzie bardzo wiele celów zadań zwyczajnie się nie aktualizowało, a szybkie podróżowanie utrudniało ukończenie zadania. Podobnie było też z „Łonem góry”, w którym nie mogliśmy zdobyć włóczni, jeśli otwieraliśmy skrzynkę z DLC zanim odebraliśmy bronie bohaterki (uwaga: gracze, którzy mieli styczność z tym błędem mimo poprawek będą musieli wczytać grę na nowo). W zadaniu „Miasto Słońca” poprawiono błąd z Erendem, który mógł się nie pojawić, jeśli zbyt szybko przebiegliśmy wśród ludzi na moście. Z kolei w „Słońce spadnie” naprawiono interakcję z Dervahlem. Nie będzie też możliwa „pobudka” Aloy na pustej arenie po przegraniu starcia z behemotem. Jeśli ktoś z kolei utknął przy bunkrze, teraz będzie mógł go otworzyć na nowo dzięki poprawce w patchu.
W zasadzie, większość błędów wynikających z szybkiej podróży została tutaj naprawiona. To tyle na temat zadań głównych, ale co z pobocznymi?
Wątki poboczne Horizon: Zero Dawn
W zadaniach pobocznych przede wszystkim poprawiono błąd z urządzeniem, a także z samym Ranamanem, naszym zleceniodawcą. Z kolei w zadaniu „W obcych krajach” niemożliwym już będzie dostarczenie łuku Lakhirowi zanim zostanie nam to zlecone. Oprócz tego poprawiono szereg innych błędów, także dotyczących między innymi szybkiej podróży, a także związanymi z aktualizacją wykonywanych zadań. Nie będziemy też mogli zabijać niektórych stworów zanim nie zostanie to nam zlecone. Wiadomo, patch zwykle zabiera nam nie tylko utrudnienia, ale także ułatwienia w grze.
Poprawiono również muzykę, animację samej Aloy, oraz rzecz jasna szereg innych błędów, które dotychczas utrudniały rozgrywkę. Z całą pewnością to jednak nie koniec – każdy tester gier wie, że błędów w grach nigdy nie da się wyrugować tak zupełnie do końca. Przynajmniej nie stanie się to tak od razu. Pewne rzeczy zawsze będą winą silnika.
Natknęliście się na jakieś błędy podczas grania w Horizon: Zero Dawn? Sądzicie, że nadchodzący patch je naprawi? A może macie na ten temat inne zdanie?
Polonistka, entuzjastka fantastyki, graczka RPG. W wolnym czasie, którego nie posiadam, pochłaniam dziesiątki książek, gier, filmów i seriali.