20 tysięcy (!) negatywnych recenzji dla Player Unknown’s Battlegrounds
Świetnie oceniana i bardzo ciepło przyjęta przez graczy produkcja w ciągu 4 dni zebrała 20 tysięcy negatywnych opinii.
PlayerUnknown’s Battlegrounds to bez wątpienia jedna z najciekawszych produkcji tego roku. W zaledwie sześć miesięcy, pozostając w fazie wczesnego dostępu, skradła serca graczy. Sprzedała się w aż 13 milionach egzemplarzy, przy okazji bijąc rekordy oglądalności na Twitchu. Przy takiej popularności, nie może obyć się bez kontrowersji.
W ciągu ostatnich kilku dni gra została zalana przez negatywne opinie w serwisie Steam. Od 29 września (3 dni temu) zebrała ich ponad 20 tysięcy. Pochodzą głównie z Chin, w związku z dziwnym i dosyć niespodziewanym posunięciem studia Bluehole, które postanowiło do swojej produkcji dodać reklamy. Nie jest to nic dziwnego w przypadku gier free-to-play, ale gracze raczej krzywo patrzą na wyskakujące okienka, w przypadku kiedy za produkt muszą zapłacić.
Ponadto reklamy miały negatywnie wpływać na jakość rozgrywki, powodować lagi, a w niektórych przypadkach zupełnie uniemożliwiać dołączenie do gry. Chińczycy przenosili się więc na serwery amerykańskie i europejskie. Co ciekawe, same reklamy dotyczyły oprogramowania VPN, które miało być „oficjalnym akceleratorem gry” i zapewniać płynność rozgrywki.
Twórcy nie odnieśli się jeszcze do tej sytuacji. Miejmy nadzieję, że wyciągną wnioski i nie zdecydują się na podobne działania względem europejskich graczy.
Student, perkusista, fan muzyki wszelakiej. W gry gram od drugiego roku życia. Uwielbiam retro i produkcje Nintendo.