Seven: The Days Long Gone – wrażenia z WGW 2017
Post-apokaliptyczny świat, w którym poruszamy się bohaterem rodem z Dishonored, a to wszystko widziane od góry. Już wkrótce będziemy mogli zagrać w jedną z ciekawszych gier RPG.
Na targach Warsaw Games Week miałem przyjemność zagrać w Seven: The Days Long Gone od IMGN.PRO i Fool’s Theory. Jest to trójwymiarowa gra RPG przedstawiona w rzucie izometrycznym. To, co wyróżnia tę grę od innych, to możliwość swobodnej eksploracji świata oraz kilka ciekawych rozwiązań.
Wspominając o swobodnej eksploracji mam na myśli bieganie, skakanie, skradanie się, a także bieganie po każdej dostępnej płaszczyźnie. Nasz bohater jest wprawionym parkourowcem, któremu żadna, nawet najwęższa platforma, nie jest straszna.
Poza wygimnastykowanym ciałem do naszej dyspozycji będzie też ogromny wachlarz przedmiotów, broni i zbroi, które będziemy wykorzystywać do walki z wrogiem. Dla wszystkich znalezionych towarów znajdziemy jakieś zastosowanie. Lepsze zbroje i bronie możemy założyć, natomiast to, co niepotrzebne, możemy rozłożyć na części pierwsze, które przekształcimy w przydatniejsze przedmioty.
Oryginalne rozwiązania
Do ciekawych mechanik należy rozwiązanie dotyczące podnoszenia przedmiotów i zarządzanie ekwipunkiem. Zaglądając do naszego plecaka – czas staje w miejscu, ale już zabierając zbroje ledwo co pokonanemu przeciwnikowi – czas zaczyna płynąć. Następuje wtedy akcja podnoszenia, podczas której czas trwania uzależniony jest od wagi przedmiotu. Ta mechanika ma szczególne znaczenie, kiedy chcemy komuś niepostrzeżenie wyciągnąć coś ciężkiego z kieszeni.
Drugim ciekawym rozwiązaniem rodem z Hitmana jest możliwość przebierania się za przeciwników. Możemy tego dokonać poprzez założenie przedmiotów, które przeciwnik miał na sobie. W ten sposób upodobamy się do wrogów, którzy natychmiast zostają naszymi „sojusznikami” i dopóki nie zdradzimy naszego kamuflażu, możemy swobodnie poruszać się w ich pobliżu.
Do naszej dyspozycji zostaną również przekazane umiejętności specjalne, takie jak krótki teleport bądź niewidzialność, a także będziemy mogli wykorzystywać takie przedmioty jak kusza lub kamień do odwracania uwagi przeciwników.
Jak, kiedy i gdzie
Wygląda na to, że gra będzie reprezentować wysoki poziom trudności. W granym przeze mnie demie dawałem sobie radę w bezpośredniej walce z jednym lub dwoma przeciwnikami, ale z trzema to było już wyzwanie.
Premiera gry Seven: The Days Long Gone przewidziana jest na 1 grudzień 2017 na platformie PC.
Pasjonat gier od komputerowych, po planszowe. Z przyjemnością śledzę nowinki technologiczne. Uwielbiam biegać, jeździć na rolkach oraz uczyć się nowych rzeczy.