Lesovik – polskie Diablo w słowiańskim klimacie
Gry z gatunku hack’n’slash nie przeżywają ostatnio swojego najlepszego okresu. To wszystko może się niebawem zmienić, i to za sprawą polskiego Giantscraft. Studio to, znane przede wszystkim ze współpracy z VARSAV Game Studios nad tworzeniem gry Giants Uprising ogłosiło niedawno, że pracuje nad nowym tytułem – Lesovikiem.
Co nas czeka w grze?
Gracz wcieli się w rolę strażnika lasu (tytułowego Lesovika), który został wybudzony przez niegodziwców pragnących zniszczyć jego dom. W grze przyjdzie nam zmierzyć się m.in. z drwalami, kłusownikami, ludźmi zanieczyszczającymi tereny leśne, czy nawet z różnymi zwierzętami, które postanowiły zwrócić się przeciwko nam. Oprócz tego na bohatera czekają liczne zadania, związane z oczyszczaniem lasu. I tak przyjdzie nam czasem wyleczyć wściekliznę, uwolnić zwierzę z wnyków, czy zneutralizować truciznę.
W tym wszystkim mają nam pomóc liczne umiejętności związane z energią lasu i kontrolą natury. Dodatkowo, twórcy zapowiadają multum aktywności związanych z rozwojem otoczenia, wytwarzaniem przedmiotów, czy chociażby zastawianiem pułapek na tych, którzy pragną zbezcześcić las. Ciekawie zapowiada się również fabuła. Studio potwierdziło, że tylko od nas zależy jaką ścieżką postanowimy podążać.
Lesovik – założenia rozgrywki i data premiery
Jak to w przypadku gier z gatunku hack’n’slash bywa, głównym założeniem rozgrywki jest dynamiczna walka. Twórcy zapowiadają, że UI zostanie ograniczone do minimum, co zapewni nam jeszcze większą przyjemnością płynącą z rozgrywki. Gra ma być przeznaczona zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.
Prace nad grą rozpoczęły się z początkiem 2020 roku, a wstępna data premiery planowana jest na pierwszy kwartał 2021. Postępy na bieżąco możecie śledzić na oficjalnym fanpage’u twórców. Jeśli natomiast już jesteście zainteresowani tytułem, to możecie wziąć udział w darmowych testach gry. Wystarczy, że wyślecie prywatną wiadomość i zostawicie swój adres e-mail.
No i co sądzicie? Ja osobiście nie mogę się doczekać premiery, ponieważ projekt zapowiada się naprawdę ciekawie. Pozostaje tylko śledzić postępy twórców i trzymać kciuki, że polskie Diablo w słowiańskim klimacie wyjdzie bardzo dobrze! Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie!
Pasjonat gier komputerowych. Od dziecka ogrywa różne tytuły: od prostych symulatorów, po skomplikowane RPG i RTS. Z wykształcenia tłumacz j. angielskiego, który liczy, że kiedyś uda mu się zostać profesjonalnym tłumaczem gier komputerowych.