Epic Games Store radzi sobie coraz gorzej. Statystyki za rok 2022
Epic Games Store jest już z nami od 5 lat. Ekspansja na rynek PC i chęć dorównania Steamowi wywołała na naszym growym poletku niemały szum. Tylko – jakim kosztem?
Rok temu, w styczniu, opublikowaliśmy podobne podsumowanie, za rok 2021, w liczbach. Nie inaczej jest tym razem, a cały post Epica możecie przeczytać pod tym adresem. Tymczasem skupmy się na tych najważniejszych punktach:
- Wydaliśmy 820 mln dolarów na gry w sklepie Epic Games Store (wlicza się tu też Fortnite). Liczba może i spora, jednak nie napawa optymizmem – jest to spadek o 2% w porównaniu do roku 2021. Być może to skutek aktualnego kryzysu gospodarczego, ale zaraz zobaczycie, że może nie być to jedyny problem sklepu. Dobrą nowiną jest jednak to, że więcej ludzi skusiło się na gry zewnętrznych firm, jest to wzrost o aż 18%.
Teraz najważniejsze – według planów firmy, jeszcze z czasu konfliktu z Apple, Epic Games Store w 2022 r. miał być na plusie 658 mln $ (co i tak było mniejszą kwotą z zakładanych wpierw 744 milionów). W tym roku Epic Games Store zarobił tylko 355 mln $ (zarobek z gier zewnętrznych firm). Dwa razy mniejszy wynik… - Mocno wzrosła liczba osób chętnych do założenia swoich kont w sklepie – jest nas teraz ponad 230 mln, czyli o 36 milionów więcej.
- W 2022 odebraliśmy prawie 700 mln bezpłatnych kopii gier – i to też jest spadek, bo w 2021 r. odebrano 765 milionów kopii. Nie jest to wcale wina powtórek czy mniejszej ilości gier, bo w tym roku do swoich bibliotek dodać mogliśmy 99 gier, zamiast 89 z poprzedniego (2021) roku. Łączna ich wartość to 2240 dolarów, czyli 119 dolarów więcej niż w 2021 roku.
Pełną listę darmowych gier od Epic Games Store z poprzednich lat znajdziecie, jak zawsze, na naszej stronie:
Rok 2019 / Rok 2020 / Rok 2021 / Rok 2022
Plany firmy na rok 2023:
- Darmowe gry będą nadal rozdawane, przynajmniej do końca roku kalendarzowego.
- Zostaną dodane growe abonamenty (np. EA Play)
- Poprawi się wydajność Epic Games Launcher
Uruchomiono także system samopublikowania gier. Więcej informacji znajdziecie w tym poście.
Ujmując to krótko – mniej ludzi zakupiło cokolwiek w sklepie EGS, a także mniej osób odebrało darmowe gry, chociaż było ich w tym roku więcej. Czyżby firma Tima Sweeneya wkrótce może zaprzestać inwestowania w swój sklep? Dajcie znać w komentarzach pod niniejszym wpisem lub na naszej grupie fejsbukowej, co o tym sądzicie!
Epic Games Store – rok 2021 w liczbach. Wydaliśmy rekordowo dużo na gry
Humanista, pasjonat historii i języków obcych (przede wszystkim angielskiego) oraz j. polskiego. „Pececiarz” od urodzenia, choć posiada obydwie kieszonsolki Sony. Spokojny człowiek, który lubi pisać to, co czytacie :P.