Minecraft 1.20 „Trails & Tales” – update w pigułce
Po raczej rozczarowującej aktualizacji 1.19 (o której poczytacie w tym miejscu), Mojang postanowił zreflektować się i zmienił zasady informowania o nowościach. Dlatego, gdy czytacie te słowa, update nie jest jeszcze w pełni gotowy, a mechanizmy mogą lekko ulec zmianie. Podsumujmy więc aktualizację 1.20!
Informacja: News będzie na bieżąco aktualizowany aż do pełnego wydania aktualizacji. Zapraszamy wpadać ponownie!
Archeologia
Jedna z najbardziej wyczekiwanych mechanik, którą zaprezentowano jeszcze przy okazji aktualizacji 1.17 (więcej o niej dowiecie się w tym miejscu). Opis archeologii zaczniemy od nowego przedmiotu – szczotki. Przyrząd ten posłuży nam do odkrywania skarbów kryjących się w podejrzanym piasku i żwirze, który znajdziecie w świątyniach lub w studniach na pustyni. Po „wyszczotkowaniu” piasku losowo otrzymamy diament, szmaragd, cegły i parę innych mniej użytecznych rzeczy. Najważniejsze z nich będą odłamki ceramiki, z których stworzymy dzban, a jego wygląd będzie zależeć od wyglądu odłamków. Z podejrzanego piasku będziemy mogli także wydobyć jajko sniffera, a którym w dalszej części wpisu.
Przy okazji warto wspomnieć o ruinach szlaku – to nowa struktura przypominająca ruiny wioski, którą możemy znaleźć pod ziemią (tak naprawdę przy powierzchni). Znajdziemy tam przede wszystkim sporo podejrzanego piasku i żwiru oraz typowo dekoracyjne bloki (m.in. bloki błota).
Uncovering a 1.20 feature coming soon to snapshots/beta: Archaeology!
Find suspicious sand blocks near desert temples and start shoveling. Using the brush tool, reveal hidden items including pottery shards. Put four shards together to create a pot!
🔗 https://t.co/lBSQEpG48V pic.twitter.com/fVntkhuy52
— Minecraft (@Minecraft) February 10, 2023
Biom z drzewami kwitnącej wiśni (Wiśniowe Wzgórza)
Szykuje się najpiękniejszy biom w historii Minecrafta. Ten urodziwy las pojawi się jednak rzadko, zawsze w górzystym terenie. Oprócz nowego rodzaju drewna i liści z tych terenów będziemy mogli pozbierać także różowe płatki.
Wielbłąd
Mobów w grze nigdy za wiele, tym bardziej tych przyjaznych. To pustynne zwierze różni się od minecrafowego konia tym, że może przewozić dwóch graczy, a także przeskakiwać przez o wiele większe przepaście. Dodatkowo jest na tyle wysokie, że zombie (i inne jego odmiany) nas na wielbłądzie nie dosięgną. Oswajamy i rozmnażamy go kaktusem.
Sniffer
Drugi nowy mob to Sniffer. Jak sama nazwa wskazuje, „niuchacz” wyniucha nam schowane pod ziemią sadzonki nowych kwiatów nazwanych Torchflower oraz Pitcher Plant (Dzbanecznik). Co ciekawe, sniffera nie znajdziecie naturalnie gdzieś w świecie gry. Aby go przywołać, musicie… wykluć jego jajo, które znajdziecie w ramach wykopalisk.
Pomniejsze nowości:
- wiszące tabliczki;
- deski z bambusa, które działają jak drewno, z nich stworzymy m.in. tratwę, czyli po prostu inaczej wyglądającą łódkę;
- rzeźbione półki na książki, w których możemy umieszczać zaklęte księgi;
- zdobienia (wykończenia) pancerzy – stół kowalski zyskuje zastosowanie! Od teraz właśnie w tym stole będziemy mogli stworzyć sprzęt z netherytu;
- 7 nowych skinów dostępnych w samej grze;
- nowe jajka i bloki w trybie creative;
- tradycyjnie: wiele usprawnień i nowych komend.
To tyle z najważniejszych zmian. Co sądzicie o nowościach? Jeżeli nie jesteście na bieżąco z kolejnymi aktualizacjami Minecrafta, zapraszamy do sprawdzenia naszej pigułki o wersji Caves and Cliffs (1.17) oraz 1.19. A jeśli wolicie już teraz dodać do swoich światów coś nowego, zajrzyjcie do naszej serii o modach.
Humanista, pasjonat historii i języków obcych (przede wszystkim angielskiego) oraz j. polskiego. „Pececiarz” od urodzenia, choć posiada obydwie kieszonsolki Sony. Spokojny człowiek, który lubi pisać to, co czytacie :P.